Sunday, May 3, 2015

Di sambar petir di Lata Chelir

Salam Offroaders SeMalaya...

Hampir satu bulan sudah tidak mencatat...seakan penyakit "mim alif lam sim" makin menular sejak kebelakangan ini dan jugak akibat ketidaksempatan oleh kerna beban tugasan sebagai manusia biasa yang sudah semakin mencabar..lebih mencabar ketika melewati laluan di Selancar dengan menggunakan tayat MT yang botak (nak menggambarkan tahap kesusahannya)

Tanpa disedari banyak acara telah berlalu begitu saja tanpa dapat digarap melalui penulisan oleh kerana alasan-alasan diatas...Namun begitu bolehlah si penulis nak share serba sikit apa yang M4W dan bikin beberapa bulan kebelakangan ini.

UNITEN, Bangi melalui Kelab Kilat melamar M4W untuk menganjurkan satu trip offroading untuk warga kerja mereka..(bukan student yea...) Maka setelah melalui beberapa proses presentation bersama JK penganjur, akhirnya terlaksana jugak trip yang kita cuba tailor made  untuk mereka pada 10-11-12 April baru baru ini.

Ice Breaking....!
Sepuluh buah offroad vehicle bersedia membawa para jumpers dengan lokasi pilihan (atas cadangan M4W) menuju ke Lata Chelir @ Kem Sangka sebagai misi yang paling sesuai untuk para beginners seperti mereka. Hujan boleh tahan lebat,  menyambut kami sebaik menghampiri offroad sector...sesuatu yang memang diharapkan agar ada rasa 'geli geli' untuk di nikmati oleh mereka. Tiada apa yang boleh nak disangkal lagi kerana pengalaman yang ringan seperti ini harus di canting terlebih dahulu didalam naluri individu untuk dijadikan lakaran penyeri serta pemangkin semangat untuk mereka didedahkan aktiviti yang sebegini...mungkin sedikit berbeza dari apa yang mereka pernah lakukan sebelum ini..

masak bergotong royong...
Pelbagai aktiviti sampingan dapat di selang selikan bagi memenuhi ruang masa yang ada sepanjang 3 hari itu. Kesediaan para jumpers mengambil inisiatif untuk turut sama dalam acara yang diadakan sangat dikagumi...mereka buang semua taraf tugasan di pejabat...letak dan simpan..semuanya berinteraksi dengan serba sama, sambil dibatasi dengan hukum hukum alam yang serba maklum. 

4x4 Talk...by Lokman
Dalam keseronokan, experience transfer memang satu session yang ditunggu...kerana ini sukar didapati diluar...mungkin boleh jugak dapati (google je..!)....tapi agak kurang pengisiannya. Kalau disini, kita sediakan secara live dari mereka yang berpengalaman untuk memberi paling tidak pun satu perkara yang boleh dibawa sebagai pendedahan awal sebelum para jumpers ingin mengambil keputusan untuk terus 'terjebak' dalam bidang offroading ini.

Anyway...program berjalan menyusuri tentatif itinerary dengan cantik sekali...serba kemas atas komitment dari semua yang ada...senang cerita..para jumpers sangat sangatttt....!!! memberi kerjasama secara total dalam mempastikan semuanya dapat di buat dengan baik.

team games...
trekking ke Lata Chelir..gembiranye...tapi ni sebelum pewai..!
acara badak berendam...
Perjalanan pulang diakhiri dengan session yang "susah nak pulang"....walaupun acara sudah tamat, para jumpers semakin akrab...gurau senda di sepanjang program bersama harus ditamatkan kerana M4W juga harus pulang untuk meneruskan kehidupan seharian  mereka. Adat setiap pertemuan harus diakhiri dengan perpisahan...maka selesai sudah tanggungjawab M4W dan mengharapkan agar setiap bibit pengalaman bersama Kelab Kilat, UNITEN Bangi akan tersemat dan terus segar dalam minda kami dan mereka.

Terima Kasih kepada :-
Wak, Daun, Ranting, GST, Bunga, SIKU TAJAM, Chopstick, MERAH, Rimba, Tomato, Joran, Bullu, Bookid, Atok@Rolling Stones, Jungle, Pohon, Zabuza, Tapai, Kolam, Ikan, Talapia, Tebu, Chenta, Lopak dan  Matahari

Salam Persahabatan M4W dan Kelab Kilat, UNITEN. 

No comments: