Tuesday, June 2, 2015

Festival Belia Putrajaya 2015

Salam 4Wheelers dan Tahniah.
Logo FBP 2015
Hebat lagi terangkat bila sukan 4x4 kini semakin menjadi tumpuan pelbagai peringkat umur dan status. Ini nyata kelihatan sewaktu acara yang berjalan dengan hebat sekali semasa Festival Belia Putrajaya baru baru ini.

Rata rata yang kelihatan hadir adalah para peminat yang regulars serta followers sukan pacuan empat roda dan pacuan enam roda yang datang dari seluruh pelusuk tanah Semenanjung. Mereka ini sememangnya mencari pasal namun terus berusaha mengambil inisiatif sendiri untuk hadir sebagai competitor mahupun sebagai spectator sahaja...dan tak kurang juga membuka booth bagi mempromosi kelab masing masing. Nampak deretan top loader truck ibarat mengendong jentera jentera berkuasa ganas yang akan dipertaruhkan mengikut kategori masing masing. 



Ruang terbaik ini memang sesuai digunakan bagi satu platform untuk mengumpul semua penggiat sukan 4x4 tanahair. Kalau dapat kiranya, pihak penganjur cari jalan pulak bagi mengabungkan semua ini dalam satu tujuan yang benefited untuk memajukan sukan 4x4 yang semakin hari semakin mencabar bukan setakat persekitaran offroad track mahupun dari aspek pentadbirannya.

Next round maybe organizer kena pikirkan agar perlu ada entertainment kat main stage 
Untuk catatan kali ini, kita tak dapat nak kongsi photo...kerana sumber mendapatkan photo telah gagal lebih lebih lagi alatan yang sedia ada pulak yang rosak..maka semua moment yang dirakam tidak dapat diselamatkan...aduhhhh..."sakitnya tuh di sini..."

antara rakan rakan 
Secara keseluruhan, seharusnya mendapat kalungan 'Syabas' kepada pihak penganjur kerana kita percaya betapa stressfull nya mereka dalam mahu menyediakan satu event yang solid ini dah terpaksa  ada melalui pelbagai cabaran yang mesti kena kasi selesai..dan kita pulak tak perlulah nak cari orang lain punya mistake dalam urusan penganjuran mereka..itu semua asam garam yang kita kena telan..yang baik ambik jadi ikutan..yang tak best kita jadikan tauladan sebaiknya demi menyokong pembangunan sukan 4x4 tempatan.

Lastly, kena kasi ingat "Cakap memang mudah..kalau berani buat dulu la... "

All the best..

No comments: